CANADA til KEY WEST

Chicago, Canada, New York til Key West
USA på langs - 9 delstater – Ca 5000 km

TUREN FOR DE TØFFESTE OG MEST EVENTYRLYSTNE

Varighet: 20 dager - Kjøredager: 14 dager

EKSKLUSIV TUR!
Det blir max EN TUR årlig, med max 20 sykler.

DETTE FÅR DU HOS OSS:

Du kjøper en guidet tur av oss med norske guider.
Det er 2 norske guider på hver tur.
Vi hjelper deg med å bestille fly, kjøretøy og hotell.

DAGSPROGRAM

Foreløpig dagsprogram:

15 dager på sykkel:

Dag 1
Lande i Chicago og sjekke inn på hotell – På kvelden tar vi en tur på blues pub (meget bra)

Dag 2
Vi prøver å få av oss litt tidsforskjell, derfor tar vi en tur til bysentrum, her er mye å se,starten på Route 66, høye hus, elvecruise, parker, osv. (Signerer papirer på sykler)

Dag 3
Chicago til Milwaukee, Vi reiser til Milwaukee med buss, ser på Harley museum

Dag 4 (01.07.19)  1
Chicago til Detroit, første dagen på sykkel, vi henter syklene Kl 07:00, planlagt avreise fra Woodstock Kl 10:00. Denne dagen blir en transportetappe til Detroit. CA 562 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 5
Detroit til Canada og Niagara Falls, denne dagen må vi starte tidlig, vi skal avslutte på Niagara Falls. CA 404 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 6 
Niagara Falls til Albany, Fin kjøretur hvor vi stopper langs noen fine innsjøer. CA 483 Km(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 7 
Albany til New York, Vi skal kjøre igjennom landsbygda, samt stopper ved Hudson river, mange fine veier for motorsykkel. CA 255 Km – Dagen avsluttes med stort fyrverkeri, det er nasjonaldagen til USA, fantastisk opplegg med millioner av tilskuere.
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 8 
1 dag i New York, to netter, Tur på Manhattan. Vil anbefale alle å spise og nyte utsikten på toppen av One World Trade Center, det er så mye å se på i denne byen at vi måtte brukt veldig mange dager om vi skulle se alt, men vi får en liten smak.
.
Dag 9
New York til Lancaster, Vi starter veldig tidlig på morgenen (05:30), før trafikken blir for tett, dette for å kjøre litt på Manhattan. Når vi kommer til Lancaster er planen å besøke Amish marked. CA 300 Km (Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 10 
Lancaster til Tappahannock, på denne dagen er planen å kjøre igjennom Washington, er vi heldige kan vi ta bilder ved noen av de kjente bygningene, sammen med syklene. CA 390 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 11 
Tappahannock til Kill Devil Hills, Her blir det litt forskjellige opplevelser og natur, prøver å stoppe i noen små trivelige byer. CA 326 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 12
Kill Devil Hills til Wilmington, Vi får en spennende dag, nå er vi i sørstatene med mye historie og kultur, vi vil prøve å få med noe av dette. CA 422 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 13
Wilmington til Savannah, Lang og fin dag på sykkelen, nå vil vi nokk også merke varmen bedre. CA 482 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 14 
Savannah til Daytona Beach, Fine veier, og ikke så mange alternative veier. CA 367 Km(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 15
Daytona Beach til Fort Myers, Nå kjører vi igjennom Florida til vest kysten. CA 386 Km(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 16 
Fort Myers til Miami, Nå kjører vi igjennom natur reservat og vi skal på sump safari, samt se krokodiller. CA 240 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 17 
Miami til Key West, Kjører en fantastisk strekning med mye bruer, gamle og nye. Stopper og bader.
Blir en fin ettermiddag og kveld på Key West. CA 210 Km
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)

Dag 18 
Key West til Miami, Kjører en fantastisk strekning med mye bruer, gamle og nye. Stopper og bader. CA 255 Km (Levere sykler)
(Link til dags etappe, denne er ikke korrekt, men gir en pekepinn på strekning og hvor vi skal)


Dag 19 
Miami Denne dagen tenker vi at dere kan gå litt rundt i Miami, på ettermiddagen kan dere være med på shopping senter. (Avslutnings middag, for de som har lyst)

Dag 20 
Miami Buss til fly hjem eller videre på tur

Program kan bli endret før eller underveis, det er flere faktorer som kan føre til det, for eksempel veiarbeid, uhell osv. Vi må regne med at dagsetappene kan variere +/- 10% ut fra hva vi har oppgitt.

Vi prøver så langt det er tid til det, å finne fine veier for motorsyklene, hvor vi kan nyte Amerikas forskjellige natur, kultur og historiske områder, vi skal jo kjøre fra helt i Nord til helt i Sør. Vi må regne med Inter State på deler av turen, dette for å rekke frem til dagens mål i tide.

Det er lagt ved link til dagsetappene, men de er nødvendigvis ikke riktige, vi skal ca kjøre denne strekning, men når jeg legger den inn på dataen, får vi den raskeste veien. Vi skal gjøre det vi kan for å komme inn på alternative veier som gir en god opplevelse, sånn at vi får veier som er gode og kjøre på, men som også gir en bedre nærhet til natur, lokal kultur og ikke minst gode MC veier.

Vi jobber med flere steder underveis som vi planlegger å besøke, men det får være en overraskelse.

De som ønsker kan være lenger i Miami, etter turen for å slappe av på stranden.

Dette er en MEGET LANG tur.  Ta kontakt på post@route66usa.info merket «USA på langs» dersom du vil oppleve denne turen.

Dette er turen for de tøffeste og mest eventyrlystne. Det blir max EN TUR årlig, med max 20 sykler på hver tur.

Oversikts kart, kartet viser CA rute vi skal kjøre.

DETTE ER IKKE INKLUDERT:

Flybillett.
Hotell/overnatting.
Kjøretøyutleie: bil, motorsykkel eller buss.

Vi hjelper deg med å bestille kjøretøy, hotell og fly.

Ring oss på 90 66 70 74

Datoer for avreise 2023 og 2024

28. juni - 17. juli

Fornøyde kunder

Priser

Du kjøper en guidet tur av oss med norske guider.
Det er 2 norske guider på hver tur.
Vi hjelper deg med å bestille fly, kjøretøy og hotell.
Dette koster kun 19 966 kr

Kjøretøy

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Vi hjelper deg med å bestille kjøretøy, hotell og fly.

Ring oss på 90 66 70 74

Alle deltakere må søke om visum for å komme inn i USA før avreise. Dette gjøres elektronisk på følgende side: http://esta.cbp.dhs.gov/esta

Om ESTA visumet ikke utstedes gjennom søknaden på nett, så må du søke om innreisetillatelse på USAs ambassade i ditt hjemland. Du er ansvarlig for å skaffe dette i god tid i forkant av reisen, samt reiseforsikring

Vi har turer fra mai til og med september hvert år. Om du har muligheten, med hensyn til jobb og familie, så anbefaler vi å kjøre i mai, juni eller september. Disse månedene har mest behagelig klima. Juli og august er varmere.

Tommelfingerregelen er en stor bag eller ryggsekk pr. person pluss håndbagasje. All bagasje plasseres i følgebilen, bortsett fra det du trenger i løpet av dagen (Solkrem, regntøy, kamera osv.). Alle motorsyklene har oppbevaringsplass. Vi anbefaler å ta med salttabletter hjemmefra pga. varmt vær.

I et slikt tilfelle vil turguiden sørge for at du får en “politirapport” i forhold til skaden som er påført, som vil bli overrakt til Harley-forhandleren når vi leverer tilbake motorsyklene. Ditt forsikringsselskap vil ta hånd om resten.

Ja, selvfølgelig kan du kjøre bil på Route 66 USA. Dette har du som et valfg når du booker turen.

Et mistet pass må meldes til politiet i USA umiddelbart. Din ambassade eller generalkonsulat vil da utstede et nødpass, som vanligvis inkluderer et gebyr. Et nødpass kan kun utstedes til personer som kan bekrefte sitt statsborgerskap.

GODT Å VITE PÅ VEIEN

– I USA kjører man på høyre side av veien.

– Alle avstander regnes i miles. Se utregninger under.

– Trafikklys (rødt, gult, grønt) er det samme som i Europa.

– Om lyset blinker gult, så vær oppmerksom når du krysser gaten.

– Om lysene blinker rødt, så stopp alltid før du krysser gaten.

– Om du møter et åttekantet skilt, så må du stoppe helt før du fortsetter.

 

– En gul trekant betyr at du må stoppe for møtende trafikk – du har vikeplikt.

– På alle veier med doble gule linjer, er det forbudt å krysse disse og med forbikjøring.

– På større veier med flere felt i samme retning, går trafikken raskest i feltet lengst til venstre. – – Her har du kun lov til å passere andre kjøretøy på venstre side.

– Fartsgrensene varierer fra delstat til delstat.

– I de fleste delstater er hjelm og kjørebriller påbudt. Du er ansvarlig for dette, og kjører på egen risiko.

– Det er forbudt å kjøre forbi gule skolebusser om varsellysene på bussen er på.

 

 

– Det er forbudt å drikke alkohol i et kjøretøy. Alkoholgrensen er 0,8 og brudd på dette gir fengselsstraff.

– Du har lov til å kjøre til høyre ved rødt lys, om ikke noe annet er opplyst.

– Det er minimums fartsgrense på 45 mph (72 km/t) på Interstate og motorveiene.

– Den maksimale fartsgrensen varierer fra 105-120 km/t.

– Motorsykler har ikke lov til å kjøre i det innerste kjørefeltet i byer, dette er kun for offentlig transport.

Tidssoner

På fastlands-USA er det fire tidssoner:

– Eastern Time
– Central Time
– Mountain Time
– Pacific Time

Det er en times forskjell på hver tidssone.

 

Mål

Avstand/lengde:

1 Mile = 1,6 Km
1 Foot = 30 Cm
1 inch = 2,54 Cm
1 US pint = 0,5 Liter
1 US gallon = 3,8 Liter
——————–
1 Km = 0,6 Miles

 

Temperaturer

USA bruker Fahrenheit og ikke Celsius;

0 Celsius = 32 Fahrenheit
20 Celsius = 68 Fahrenheit
30 Celsius = 86 Fahrenheit
35 Celsius = 95 Fahrenheit.

Å kjøre motorsykkel

 

Vi legger vekt på 100 prosent sikkerhet under kjøringen og vi kjører i diagonalt mønster – “zipper formation”. Guidens kjøretøy er først. Baktroppen vil være de mest erfarne førerne – uansett hva som skjer.

Vi kjører i følge, med litt avstand, ikke for langt unna, ikke for nærme, mellom hver motorsykkel og former en lang slange. På Route 66 har vi som regel smale veier for oss selv. De områdene av Route 66 som ikke lenger kan kjøres på, eller som ikke finnes lenger, så vil vi kjøre på Interstate 40 og holder oss som regel på det nest innerste kjørefeltet. Dette er mest praktisk, og da trenger vi ikke å forholde oss til kjøretøy som skal av på høyre side.

Farten vil være komfortabel og ikke for raskt. Vi får som regel kjøre relativt uforstyrret av andre trafikanter. Vi har med vester som skal brukes etter mørkets frembrudd. Guiden vil lede deg gjennom alle instruksjoner, forklaringer og gi tips i forhold til trafikksikkerhet, når vi henter ut syklene. Det er viktig at alle følger med på dette.

Vær tålmodige med hverandre, spesielt de første dagene når deltakerne gjør seg vant med syklene og de amerikanske veiene. Vi håper og tror at alt går bra og husk, vi er her for å ha det gøy!

Alle guider har amerikanske mobiltelefoner, så skriv ned deres numre og ha det i lommen med en helt oppladet mobiltelefon.

 

Nødstopp

Om noe skulle skje på veien som gjør at du må stoppe (Om du er uvel på noen som helst måte), så løft venstre arm og hold den oppe til personen foran deg gjør det samme. En bevegelse som vil føre til at guiden stopper lederbilen. (Gjør dette før du blir alvorlig syk!.)

 

Om du skulle bli akutt syk og må stoppe med en gang: Kjør ut på siden av veien, og så langt bort fra trafikken som mulig. Da stopper BARE den siste sykkelen!! Det er for farlig å ha mer enn 20 sykler som stopper umiddelbart langs veien. Resten av følget vil ikke etterlate dere, men stopper så fort som mulig.

 

Pass på hverandre

Alle er ansvarlige for å passe på personen bak dem, gjennom å se i speilene. Om halve gruppen klarer å kjøre over på grønt lys, men resten må stoppe for rødt lys, så er det den siste som klarte å kjøre på grønt som har ansvaret for å vente på resten av gruppen. Om vedkommende da senker farten så den andre halvdelen av gruppen, så vil også kjøretøyene i front senke farten. På denne måten kan vi klare å holde gruppen mest mulig samlet.

 

Vær forsiktig og sjekk speilene ofte for å sikre at ikke noen mister helt kontakt med gruppen. Det vil sørge for at vi kan unngå ukomfortable eller farlige situasjoner, der man kan bli stresset og redd. Hver dag vil det være en erfaren og trygg person som kjører sist i gruppen.

 

Drikk mens det kjøres

Ta med vannflasker du kan åpne og lukke med tennene. På denne måten kan du drikke med venstre hånd, mens du styrer med høyre hånd. Plasser flaskene opp-ned mellom styret og vindstopperen. Guidene selger vann og annen drikke fra lederbilen hver dag. De kan også stoppe på andre steder enn bensinstasjoner.

 

Fart og trygghet

Vi prøver hele tiden å kjøre i et komfortabelt tempo som passer alle deltakerne. Dette betyr at noen er komfortabel, mens andre kanskje kan synes at det kjøres litt sakte, og andre kan kanskje synes at det går litt fort. Men på motorveier må vi holde en fart som er tilpasset resten av trafikken. Vær veldig tydelig med å signalisere til andre hva du tenker å gjøre.

 

Amerikanere oppfører seg høflige på veien og viser som regel moderasjon når man kjører som en gruppe. Prøv å lese trafikken, bruk sunn fornuft og ikke ta sjanser.

 

Amerikanere oppfører seg høflige på veien og viser som regel moderasjon når man kjører som en gruppe. Prøv å lese trafikken, bruk sunn fornuft og ikke ta sjanser.

 

Pauser og stopp langs veien

Vi stopper som regel hver time. Noen stopp er korte, på 10-15 minutter, for å strekke beina, gå på toalettet, kjøpe drikke eller annet. Andre stopp kan være på 30-90 minutter, og disse er god planlagte av guidene, for å besøke en attraksjon eller noe annet.

 

Lunsjpause

Etter to til tre timer på veien, stopper vi for lunsj, 45 minutter til en time. Dette vil være planlagt av guiden. De som blir sulten eller vil spise snacks før eller etter dette, kan kjøpe en hot dog, en sandwich eller noe annet.

 

Ikke bestill store menyer når vi stopper på bensinstasjoner for å fylle bensin, for det vil forsinke turen og kan gjøre at vi ikke rekker alle tingene som er satt på programmet. Vi anbefaler at alle tar med noe salt å spise på syklene (peanøtter, tørket kjøtt, el.l.) Du kan kjøpe mer av dette under stopp på bensinstasjoner underveis.

 

Fylle bensin

Vi fyller tanken hver andre time. Alle fyller bensin på hvert stopp hvor vi skal fylle, selv om tanken er nesten full. Noen sykler har mindre bensintanker enn andre, som betyr at vi må stoppe jevnlig for deres skyld. Tankmåleren kan være feilaktig, så vi fyller alltid maksimalt hver gang.

 

Når lederbilen svinger inn på en bensinstasjon og gir tegn til å fylle bensin, så danner vi to rekker ved pumpene. Guiden vil få startet pumpene og gi beskjed om å hjelpe til med å fylle alle syklene. Alle motorer må slås av når man fyller bensin, av miljøhensyn, og hver sjåfør dytter sin sykkel til pumpen når turen kommer.

 

De som er sist i køen, har tid til å gå på toalettet mens de første syklene fyller bensin på tanken og motsatt. De som er ansvarlige for å fylle bensin noterer hvor mye og prisen på hver fylling, som gis til guiden før pumpen henges på plass. For de som ønsker å kjøre alene, så trenger de å huske på å ta vare på kvitteringer for bensin kjøp og møte opp neste dag med full tank.

 

Veier og Route 66

Bare omtrent 80 prosent av Route 66 eksisterer i dag. Noen steder er veien ødelagt eller stengt, og andre steder er det en smal vei med fartsgrense på 20 eller 30 km/t.

 

Vi dekker så mye som mulig av den originale Route 66 mellom Chicago og Los Angeles, begge veier. Da får dere sett det som er verdt å stoppe ved underveis. Vi garanterer at du ikke vil gå glipp av godbiter underveis. Om du ønsker å se noe spesielt, så snakk med guiden, så prøver vi å få det til. Det er helt opp til deg om du ønsker å følge lederbilen eller kjøre på egen hånd. Bare husk å informere guiden, for å unngå unødvendig forvirring eller bekymring underveis.

 

Noen dager under turen må vi kjøre på Interstate 40 eller andre moderne veier for å komme frem til dagens endestasjon.

Å ringe hjem

Om du skal ringe hjem, så trenger du å slå 001 før din landskode. (Norge: +47) Vær klar over at signalet er svakt i området rundt Grand Canyon, omtrent i to dager. Du kan generelt tenke at du får koblet til din e-post en gang om dagen.

 

Alle med tri-band telefon skal være i stand til å bruke den i USA. Om du ringer fra din telefon til et amerikansk nummer, så betaler du kun lokaltakst. Om du ringer utenfor USA, så kan det bli dyrt.

 

Selv om det er mulig å ringe utenfor USA fra hotell telefonen, så kan du ringe hjem og be dem om å ringe deg på ditt hotellrom. Husk å ta med telefonlader! Om du trenger å kjøpe en, så selges det vanligvis ladere på flyplasser og i elektronikkbutikker.

 

Nødtelefonnummer

Ring 911 til politiet, ambulansen og brannvesenet.

Ha alltid med deg nummeret til ditt forsikringsselskap.

 

Om du mister ditt kredittkort

VISA: Ring (800) 336 8472
American Express: Ring (800) 528 4800
Mastercard: Ring (800) 826 2181
Mistet reisesjekker: Thomas Cook Assistance – Call (800) 223 7373

 

Om du mister passet

Et pass som mistes, må meldes til politiet umiddelbart i USA. Deretter må du melde fra til ditt lands ambassade eller konsulat, så de kan utstede et nødpass. Det koster som regel penger å få utstedt et nødpass. Et nødpass kan kun utstedes til personer som kan bekrefte sitt borgerskap i sitt land.

Daglig avgang – opp og stå!

Gruppen blir enig om hvilket klokkeslett man skal kjøre neste da. Dette får du opplyst før man går til sengs for kvelden. Om det er 08:30, så vær ferdig til å kjøre klokken 08:30. Da skal du være ferdig med frokost, vært på toalettet, så det ikke blir nødvendig med unødvendige stopp underveis.

 

Frokost på hoteller

De fleste hoteller i USA tilbyr enkel frokost, som kaffe, juice, donuts, corn flakes, melk osv. Noen hoteller tilbyr større frokost, som egg, bacon, varmretter, brød, osv.

 

Om du trenger en kraftig frokost for å starte dagen, så kan du kjøpe mat i lokale butikker og oppbevare dette på ditt hotellrom. De fleste spiser en lett frokost før vi kjører, for det blir som regel en større lunsj 2-3 timer senere.

 

Møtedeltakelse

Hver kveld før du får utdelt nøklene til rommet, så samles vi til et møte for å oppsummere dagen, dele informasjon om hendelser på kvelden og planlegge oppmøtetid for neste dag. Om du ikke er i stand til komme på møtet, så gi beskjed til guiden.

 

Det er viktig å snakke med guiden for å få viktige opplysninger eller oppdateringer før neste dags kjøring. Noen guider vil ha med en bok til å notere beskjeder i, som de oppbevarer hos resepsjonen på hotellet. Da kan deltakerne se på opplysninger før de legger seg for kvelden.

 

Ha med på sykkelen

Du bør ha følgende i sideveskene på motorsykkelen:

– Et par vannflasker

– Regntøy (Selv om vi sjelden får bruk for det, så er det bra å slippe å lete gjennom alt).

– Lommebok (kontanter til å kjøpe iskrem, kald drikke på bensinstasjoner)

– Dagsplanen og adresser til hotellene og guidens kontaktinformasjon.

– Fulladet telefon.

– Solkrem, solbriller, servietter til å tørke kjørebriller, og hva du trenger for dagen. Om du har et par nøytrale eller gule kjørebriller, så ta med disse også.

– Førstehjelpspakke, hodepinetabletter, osv.

 

Skriv ut programmet som du mottar på mail før turen begynner. På den måten har du kontaktinformasjon til hoteller, adresser og kontaktinformasjon til guiden. Dagsplanen og aktiviteter er kun ment som forslag fra vår side. Om du ønsker å bruke kvelden eller å kjøre på egen hånd på dagtid, så er dere fri til å gjøre det. Vi ønsker at du skal ha en så god tur som mulig.

 

Solkrem

Solen er sterk, så vi anbefaler minst solkrem med styrke 25 SPF til enhver tid.

 

Klimaet

I juli og august kan temperaturen bli 46 grader i ørkenområdene. Om du er følsom for slike temperaturer, så anbefaler vi at du kjører i mai, juni eller september. Turene gjennom ørkenen er bare et par dager under turen. Vi anbefaler at du stopper hver time for å ta en pause i skyggen, drikk noe, eller kjøl deg ned inne på en luftkondisjonert bensinstasjon.

 

Vi har alltid med en kjøleboks med masse drikke på turene. Du bør ha minst to flasker med kald drikke på sykkelen. Under kjøring er det 15 til 20 grader kaldere på grunn av vind faktoren, så varmen skulle generelt sett ikke være et problem.

 

Noen foretrekker mai som reiseperiode, siden været er stabilt godt og ikke for varmt. Andre foretrekker september, som kan ha litt større variasjon i værforholdene.

 

Shopping

Da vi har begrenset med plass i lederbilen som oppbevarer all bagasjen, så ber vi deltakerne om å begrense kjøpstrangen under den første delen av reisen. Når vi har levert syklene, enten i Los Angeles eller i Chicago, så vil du ha to eller tre dager til å utforske byen og til å shoppe så mye du orker.

 

Våre guider kan foreslå gode shoppingsteder eller outlet-butikker som har merkeklær til overkommelige priser.

 

Våre guider

Vi har to guider i hver lederbil (en hovedguide og muligens en under opplæring). VI har med GPS og kart, om du ønsker å studere ruten. Lederbilen kjører som regel først, bortsett fra noen områder, hvor den kan kjøre som siste kjøretøy.

 

Vennligst behandle våre guider på en god måte. De gjør en god jobb, utgjør en viktig del av vårt firma og gjør sitt beste for at du skal få en best og sikrest mulig opplevelse. Flesteparten av guidene har vært deltakere på Route 66 USA og vet hvordan de skal ta vare på en gruppe og spre positiv energi!

Ønsker du å bestille en tur,
eller bare vil bli kontaktet?

Fyll i dette skjemaet

Vi kommer tilbake til deg innen 24 timer

Har du andre spørsmål?

Ring oss eller send en mail

Få et godt tilbud!

Gjelder bedrifter og privatpersoner.

Skriv din mail så kontakter vi deg med et godt tilbud.