The Wild West & Buffalo Bill

Vi drar på den originale Highway 1
langs Vestkysten i USA

VESTKYSTEN OG HIGHWAY 1,
NOE AV DET VAKRESTE USA HAR Å BY PÅ.

Varighet: 19 dager - Kjøredager: 14 dager

Denne turen er en rundtur gjennom delstatene California, Nevada, Arizona og Utah, noe av det vakreste som USA har, med fantastisk landskap og store kjøreopplevelser.

Vi begynner og avslutter turen i Hollywood/Santa Monica og vi vil se alt fra storbyene Los Angeles, Las Vegas og San Francisco til unike små plasser, der vi besøker cowboyer, indianere, “rednecks” og vanlige amerikanere, der vi besøker landemerker og pittoreske landsbyer.

Vi kjører den siste strekning langs Highway 1, som er kåret til “verdens vakreste motorvei”.

I løpet av turen vil du oppleve nasjonalparkene Zion, Sequoia, Kings Canyon, Sierra Nevada, Death Valley, Amargosa og Monument Valley! Du vil ikke bare oppleve nye kulturer og besøke nye steder, men få nye venner blant de du reiser sammen med på denne spektakulære turen.

DETTE FÅR DU HOS OSS:

Du kjøper en guidet tur av oss med norske guider.
Det er 2 norske guider på hver tur.
Vi hjelper deg med å bestille fly, kjøretøy og hotell.

DAGSPROGRAM

Dette er verdens mest berømte kystvei – HIGHWAY 1 – Her møter du Det Ville Vesten – og ser hvordan legender som BUFFALO BILL og våre gamle cowboy-helter levde.

Fantastisk natur!

Dette er en rundtur gjennom statene California, Nevada, Arizona og Utah. Dette er noen av Amerikas vakreste stater, med  en fantastisk natur, og store kjøreopplevelser.

Vi starter og avslutter i Hollywood/Santa Monica

Første etappe går sydover ned til San Diego

Så kommer de store nasjonal parkene; Grand Canyon Monument Valley, Zion, , Kings Canyon, Sierra Nevada, Death Valley, Amargosa, Zion, Bryce Canyon, Sequoia, og Yosemite

De to siste dagene går fra San Francisco til Los Angeles, Higway 1.

Kåret til verdens vakreste Highway,

Turene i år er bedre enn noensinne, med enda bedre hoteller, enda bedre og flere opplevelser underveis, og selvfølgelig Harley-Davidson sykler.

Route 66 USA er vårt hovedprodukt, og på de andre turene har vi vanligvis 1-2 eksklusive turer hvert år, med kun 15-20 deltakere. Svært mange av deltakerne på våre andre turer verden rundt, er deltakere som har kjørt Route 66 med oss tidligere.

Betingelser, verdt å vite og grunnleggende informasjon for øvrig er for det meste det samme som på våre Route 66 turer, selv om mye av det som står på disse sidene gjelder Route 66 USA-turene.

DAGSPLAN FOR VESTKYSTEN.

VÆR OPPMERKSOM PÅ AT FORANDREINGER KAN FOREKOMME.

Dag 1. Los Angeles

Ankomst /Los Angeles. Hentes på flyplassen, felles transport til hotellet

Slapper av og bader i et utendørs å svømme basseng, spiser og drikker godt.

Tar en enkelt velkomst møte og forteller hva som skjer dagen etter.

Dag 2. Los Angeles

Hentes på morgenen av Carlos Limo service (alltid spennende om de er limo eller party buss)

Baywatch/Santa Monica Beach, Venice Beach Bader, spiser og lader opp til felles middag på kvelden. Stopper på vei tilbake til bake for shopping Bartels Harley Davidson

Bader i bassenget, siste finpuss før første kjøredag. Blir kjent, går gjennom kjøremønster og det blir presentasjonsrunde på hver enkelt etc. Spørsmål/svar.

Dag 3. Los Angeles-San Diego  200 Km

Vi henter ut syklene tidlig på morgenen, og setter kursen mot en av USAs og verdens fineste by. Kjempe kort kjøreetappe. Vi kjører sydover blanding av Interstat og Highway 1. Lengere syd vi kommer dess bedre blir badetemperaturen i Stillehavet

før vi kjører inn i San Diego.

bor midt i gamlebyen – som er et av de fineste områdene i byen, og som bærer de mexicanske tradisjonene; Tequila og taco

Dag 4. San Diego

Utflukt for de som vil til ”Sea World”, som er en av San Diegos største

Turistattraksjon. Ta med badebukse.

San Diego har en av verdens største og fineste havneområder, har også en stor flåtebase, Hangarskipet USS Midway har blitt museum det er hvert et besøk.

Det er også muligheter til å besøke Top Gun baren som ikke bare er en film kulisse

Det er også mulig med  guidet buss tur (downtown, og spesielt ”Gaslamp-district”, og havnen)

Dag 5. San Diego- Blythe  385 Km

I dag kjører vi inn i langs den Mexicanske grensen.

Vi er så nære grensen så vi ser grense gjerdet (muren) må regne med å bli stoppet av grense vaktene.

Ha pass lett tilgjengelig.

Vi skal også kjøre gjennom en ørken med sanddyner skulle tro at man var i Sahara. (Imperial Sand Dunes) stopper og vasser i sanden.

Dag 6. Blythe – Flagstaff 405 Km

Krysser Colorado river  inn i Arizona.  Vi tar en stopp  for å fotografere de berømte kaktusene – som du

kun finnes i Arizona. Første del av dagen er tørt landskap.  Highway 89 mot Prescott  (Prescott Nationl Forest)-mye svinger flott natur derfra videre til Jerome lunch stopp med unik utsikt.

Videre til Sedona  (Oak Creek Canyon) spektakulære fjell og natur

Dag 7. Flagstaff – Tuba City  250 Km

I dag er høydepunktet Grand Canyon vi kjører gjennom parken (et av verdens 7 underverk)

Helikopter tur er mulig hvis man har forhåndsbestilt

Tuba  City er det Navajo Indianerne som styrer.

Dag 8. Tuba –  Torrey  470

I dag kjører vi ut av  Arizona og inn i Utah. Utah er kanskje Amerikas vakreste stat, noe dere vil forstå i løpet av dagen. Dagens store høydepunkt Monument Vally. Mexican Hatt, Moki Dugway

Glenn Canyon og Capitol Reef National Park

Vi rekker å krysse Colorado river før dagens slutt.

Dag 9. Torrey – Las Vegas  570 Km

Dagen starter med kjøring Dixie National Forest, mange svinger flott natur og dyreliv.

Spektakulær flott utsikt.

Dagens store høydepunkt er Bryce Canyon og  ”Zion nasjonalpark”, som er holdt for å være en av Amerikas vakreste parker. Lang dag men vi kan sove ut om morgenen.

Dag 10. Las Vegas

Her er det mange forskjellige ønsker.

Shopping, Casino basseng eller sove ut

Dag 11. Las Vegas – Lone Point  420 Km

Etter en god natts søvn, starter vi ekstra tidlig mot ”Death Valley”. Det blir varmere utover dagen.

Vi kjører over noen høye fjellpass, og her er det langt mellom

Bensinstasjonene, så husk proviant! ”Death Valley” her kommer vi 80 meter under havets overflate, og må absolutt kunne karakteriseres som stedet ”Gud glemte”. Fascinerende: Saltlaget på den uttørkede sjøen er over en meter tykt. Vi går på havets bunn. Her er det varmt midt på sommeren opptil 50 grader. Ta med litt historisk salt til kveldsmaten kanskje? Her er det kaldt på morgen og kveld, men veldig varmt om dagen. Sierra Nevada. Vi skal overnatte i byen   ”Lone Pine” – hvor vi har god utsikt til det høyeste punktet i California ”Mt. Whitney”. Vi er nå midt i Indianerland, så pass på skalpen.

Dette er en meget sjarmerende liten by, med noen fantastiske Salooner – som er virkelig vel verdt et besøk for de som har lyst.

Dag 12 Lone Point – Fresno  445 Km

Ny dag nye muligheter  I dag koser vi oss på noen av de vakreste veiene vii alle fall har kjørt i USA. Helt fantastiske kjøreveier. Vi kjører gjennom Sequioa Nasjonalpark,

Dag 13  Fresno – San Francisco (Oakland) 450 Km

De tar ikke mange minuttene før vi er inne i Yosemite National park.

Dette er kanskje den mest spektakulære parken vi kjører igjennom, høye fjell og dype juv.

Dagen kjøring er krevende mye svinger og flott natur. Fra parken kjører vi på finne motorsykkel veier gjennom Stanislaus forest mot Oukland

Dag 14. San Francisco. (Oakland)

Starter dagen med ferge fra Oakland til Ficherman Wharf

Vi tar de verdensberømte Cable-Trikkene, ”Fishermans Wharf”, Verdens mest svingete gate, Lombard Street . Vi tar fergen ut til verdens trolig mest berømte fangeøy, nemlig Alcatraz. En opplevelse med historisk sus. På ettermiddagen er det er yrende liv i byen, og vi

spiser godt på uterestaurante før turen går til bake med ferge til Oakland

Dag 15. San Francisco (Oakland) – Monterey 240 Km

Starter dagen med å krysse Richmond-San Rafel bridge fin utsikt mot Alcatraz

før vi passerer San Quentin fengsel. Stopper på høyden over Golden Gate før vi tar en stopp ved visitor sentret.

Kjører over ”Golden Gate”, en av verdens vakreste og mest kjente

Bro /kunstverk. Dette er faktisk også en av USAs mest brukte selvmords steder.

Nåt vi har pasert  San Franscicco starter vi på Higway 1

Dag 16 Monterey – Solvang  340 Km

Vi cruiser videre til Higway 1 via berømte Big Sur. Dagen fortsetter på verdens flotteste kystvei –

Highway 1. via berømte Big Sur. Fantastisk natur!! Sjøløver leker ved siden av veien.

Solvang – en dansk liten by,

Dag 17 Solvang– Los Angeles  210 Km

Vi kjører forbi strand-hyttene til Brad Pitt og gutta, mot Santa Barbara.

Videre langs Highway 1 med flott sjøutsikt mot Los Angeles.

Levere Syklene før. Dagen avsluttes med en middag i nærheten av hotellet.

Dag 18.Los Angeles

Walk of Fame, Hollywood-skiltet, Universal Studios med Limousin fra Carlos.

Eller på egenhånd vindus shopping på verdens mest

Eksklusive og berømte handlegate Rodeho Drive?

Dag 19. Hjemreise

DETTE ER IKKE INKLUDERT:

Flybillett.
Hotell/overnatting.
Kjøretøyutleie: bil, motorsykkel eller buss.

Vi hjelper deg med å bestille kjøretøy, hotell og fly.

Ring oss på 90 66 70 74

Datoer for avreise 2023 og 2024

4. mai - 20. mai
25. august - 10. september
8. september - 24. september

Fornøyde kunder

Priser

Du kjøper en guidet tur av oss med norske guider.
Det er 2 norske guider på hver tur.
Vi hjelper deg med å bestille fly, kjøretøy og hotell.
Dette koster kun 19 966 kr

Kjøretøy

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Vi hjelper deg med å bestille kjøretøy, hotell og fly.

Ring oss på 90 66 70 74

Alle deltakere må søke om visum for å komme inn i USA før avreise. Dette gjøres elektronisk på følgende side: http://esta.cbp.dhs.gov/esta

Om ESTA visumet ikke utstedes gjennom søknaden på nett, så må du søke om innreisetillatelse på USAs ambassade i ditt hjemland. Du er ansvarlig for å skaffe dette i god tid i forkant av reisen, samt reiseforsikring

Vi har turer fra mai til og med september hvert år. Om du har muligheten, med hensyn til jobb og familie, så anbefaler vi å kjøre i mai, juni eller september. Disse månedene har mest behagelig klima. Juli og august er varmere.

Tommelfingerregelen er en stor bag eller ryggsekk pr. person pluss håndbagasje. All bagasje plasseres i følgebilen, bortsett fra det du trenger i løpet av dagen (Solkrem, regntøy, kamera osv.). Alle motorsyklene har oppbevaringsplass. Vi anbefaler å ta med salttabletter hjemmefra pga. varmt vær.

I et slikt tilfelle vil turguiden sørge for at du får en “politirapport” i forhold til skaden som er påført, som vil bli overrakt til Harley-forhandleren når vi leverer tilbake motorsyklene. Ditt forsikringsselskap vil ta hånd om resten.

Ja, selvfølgelig kan du kjøre bil på Route 66 USA. Dette har du som et valfg når du booker turen.

Et mistet pass må meldes til politiet i USA umiddelbart. Din ambassade eller generalkonsulat vil da utstede et nødpass, som vanligvis inkluderer et gebyr. Et nødpass kan kun utstedes til personer som kan bekrefte sitt statsborgerskap.

GODT Å VITE PÅ VEIEN

– I USA kjører man på høyre side av veien.

– Alle avstander regnes i miles. Se utregninger under.

– Trafikklys (rødt, gult, grønt) er det samme som i Europa.

– Om lyset blinker gult, så vær oppmerksom når du krysser gaten.

– Om lysene blinker rødt, så stopp alltid før du krysser gaten.

– Om du møter et åttekantet skilt, så må du stoppe helt før du fortsetter.

 

– En gul trekant betyr at du må stoppe for møtende trafikk – du har vikeplikt.

– På alle veier med doble gule linjer, er det forbudt å krysse disse og med forbikjøring.

– På større veier med flere felt i samme retning, går trafikken raskest i feltet lengst til venstre. – – Her har du kun lov til å passere andre kjøretøy på venstre side.

– Fartsgrensene varierer fra delstat til delstat.

– I de fleste delstater er hjelm og kjørebriller påbudt. Du er ansvarlig for dette, og kjører på egen risiko.

– Det er forbudt å kjøre forbi gule skolebusser om varsellysene på bussen er på.

 

 

– Det er forbudt å drikke alkohol i et kjøretøy. Alkoholgrensen er 0,8 og brudd på dette gir fengselsstraff.

– Du har lov til å kjøre til høyre ved rødt lys, om ikke noe annet er opplyst.

– Det er minimums fartsgrense på 45 mph (72 km/t) på Interstate og motorveiene.

– Den maksimale fartsgrensen varierer fra 105-120 km/t.

– Motorsykler har ikke lov til å kjøre i det innerste kjørefeltet i byer, dette er kun for offentlig transport.

Tidssoner

På fastlands-USA er det fire tidssoner:

– Eastern Time
– Central Time
– Mountain Time
– Pacific Time

Det er en times forskjell på hver tidssone.

 

Mål

Avstand/lengde:

1 Mile = 1,6 Km
1 Foot = 30 Cm
1 inch = 2,54 Cm
1 US pint = 0,5 Liter
1 US gallon = 3,8 Liter
——————–
1 Km = 0,6 Miles

 

Temperaturer

USA bruker Fahrenheit og ikke Celsius;

0 Celsius = 32 Fahrenheit
20 Celsius = 68 Fahrenheit
30 Celsius = 86 Fahrenheit
35 Celsius = 95 Fahrenheit.

Å kjøre motorsykkel

 

Vi legger vekt på 100 prosent sikkerhet under kjøringen og vi kjører i diagonalt mønster – “zipper formation”. Guidens kjøretøy er først. Baktroppen vil være de mest erfarne førerne – uansett hva som skjer.

Vi kjører i følge, med litt avstand, ikke for langt unna, ikke for nærme, mellom hver motorsykkel og former en lang slange. På Route 66 har vi som regel smale veier for oss selv. De områdene av Route 66 som ikke lenger kan kjøres på, eller som ikke finnes lenger, så vil vi kjøre på Interstate 40 og holder oss som regel på det nest innerste kjørefeltet. Dette er mest praktisk, og da trenger vi ikke å forholde oss til kjøretøy som skal av på høyre side.

Farten vil være komfortabel og ikke for raskt. Vi får som regel kjøre relativt uforstyrret av andre trafikanter. Vi har med vester som skal brukes etter mørkets frembrudd. Guiden vil lede deg gjennom alle instruksjoner, forklaringer og gi tips i forhold til trafikksikkerhet, når vi henter ut syklene. Det er viktig at alle følger med på dette.

Vær tålmodige med hverandre, spesielt de første dagene når deltakerne gjør seg vant med syklene og de amerikanske veiene. Vi håper og tror at alt går bra og husk, vi er her for å ha det gøy!

Alle guider har amerikanske mobiltelefoner, så skriv ned deres numre og ha det i lommen med en helt oppladet mobiltelefon.

 

Nødstopp

Om noe skulle skje på veien som gjør at du må stoppe (Om du er uvel på noen som helst måte), så løft venstre arm og hold den oppe til personen foran deg gjør det samme. En bevegelse som vil føre til at guiden stopper lederbilen. (Gjør dette før du blir alvorlig syk!.)

 

Om du skulle bli akutt syk og må stoppe med en gang: Kjør ut på siden av veien, og så langt bort fra trafikken som mulig. Da stopper BARE den siste sykkelen!! Det er for farlig å ha mer enn 20 sykler som stopper umiddelbart langs veien. Resten av følget vil ikke etterlate dere, men stopper så fort som mulig.

 

Pass på hverandre

Alle er ansvarlige for å passe på personen bak dem, gjennom å se i speilene. Om halve gruppen klarer å kjøre over på grønt lys, men resten må stoppe for rødt lys, så er det den siste som klarte å kjøre på grønt som har ansvaret for å vente på resten av gruppen. Om vedkommende da senker farten så den andre halvdelen av gruppen, så vil også kjøretøyene i front senke farten. På denne måten kan vi klare å holde gruppen mest mulig samlet.

 

Vær forsiktig og sjekk speilene ofte for å sikre at ikke noen mister helt kontakt med gruppen. Det vil sørge for at vi kan unngå ukomfortable eller farlige situasjoner, der man kan bli stresset og redd. Hver dag vil det være en erfaren og trygg person som kjører sist i gruppen.

 

Drikk mens det kjøres

Ta med vannflasker du kan åpne og lukke med tennene. På denne måten kan du drikke med venstre hånd, mens du styrer med høyre hånd. Plasser flaskene opp-ned mellom styret og vindstopperen. Guidene selger vann og annen drikke fra lederbilen hver dag. De kan også stoppe på andre steder enn bensinstasjoner.

 

Fart og trygghet

Vi prøver hele tiden å kjøre i et komfortabelt tempo som passer alle deltakerne. Dette betyr at noen er komfortabel, mens andre kanskje kan synes at det kjøres litt sakte, og andre kan kanskje synes at det går litt fort. Men på motorveier må vi holde en fart som er tilpasset resten av trafikken. Vær veldig tydelig med å signalisere til andre hva du tenker å gjøre.

 

Amerikanere oppfører seg høflige på veien og viser som regel moderasjon når man kjører som en gruppe. Prøv å lese trafikken, bruk sunn fornuft og ikke ta sjanser.

 

Amerikanere oppfører seg høflige på veien og viser som regel moderasjon når man kjører som en gruppe. Prøv å lese trafikken, bruk sunn fornuft og ikke ta sjanser.

 

Pauser og stopp langs veien

Vi stopper som regel hver time. Noen stopp er korte, på 10-15 minutter, for å strekke beina, gå på toalettet, kjøpe drikke eller annet. Andre stopp kan være på 30-90 minutter, og disse er god planlagte av guidene, for å besøke en attraksjon eller noe annet.

 

Lunsjpause

Etter to til tre timer på veien, stopper vi for lunsj, 45 minutter til en time. Dette vil være planlagt av guiden. De som blir sulten eller vil spise snacks før eller etter dette, kan kjøpe en hot dog, en sandwich eller noe annet.

 

Ikke bestill store menyer når vi stopper på bensinstasjoner for å fylle bensin, for det vil forsinke turen og kan gjøre at vi ikke rekker alle tingene som er satt på programmet. Vi anbefaler at alle tar med noe salt å spise på syklene (peanøtter, tørket kjøtt, el.l.) Du kan kjøpe mer av dette under stopp på bensinstasjoner underveis.

 

Fylle bensin

Vi fyller tanken hver andre time. Alle fyller bensin på hvert stopp hvor vi skal fylle, selv om tanken er nesten full. Noen sykler har mindre bensintanker enn andre, som betyr at vi må stoppe jevnlig for deres skyld. Tankmåleren kan være feilaktig, så vi fyller alltid maksimalt hver gang.

 

Når lederbilen svinger inn på en bensinstasjon og gir tegn til å fylle bensin, så danner vi to rekker ved pumpene. Guiden vil få startet pumpene og gi beskjed om å hjelpe til med å fylle alle syklene. Alle motorer må slås av når man fyller bensin, av miljøhensyn, og hver sjåfør dytter sin sykkel til pumpen når turen kommer.

 

De som er sist i køen, har tid til å gå på toalettet mens de første syklene fyller bensin på tanken og motsatt. De som er ansvarlige for å fylle bensin noterer hvor mye og prisen på hver fylling, som gis til guiden før pumpen henges på plass. For de som ønsker å kjøre alene, så trenger de å huske på å ta vare på kvitteringer for bensin kjøp og møte opp neste dag med full tank.

 

Veier og Route 66

Bare omtrent 80 prosent av Route 66 eksisterer i dag. Noen steder er veien ødelagt eller stengt, og andre steder er det en smal vei med fartsgrense på 20 eller 30 km/t.

 

Vi dekker så mye som mulig av den originale Route 66 mellom Chicago og Los Angeles, begge veier. Da får dere sett det som er verdt å stoppe ved underveis. Vi garanterer at du ikke vil gå glipp av godbiter underveis. Om du ønsker å se noe spesielt, så snakk med guiden, så prøver vi å få det til. Det er helt opp til deg om du ønsker å følge lederbilen eller kjøre på egen hånd. Bare husk å informere guiden, for å unngå unødvendig forvirring eller bekymring underveis.

 

Noen dager under turen må vi kjøre på Interstate 40 eller andre moderne veier for å komme frem til dagens endestasjon.

Å ringe hjem

Om du skal ringe hjem, så trenger du å slå 001 før din landskode. (Norge: +47) Vær klar over at signalet er svakt i området rundt Grand Canyon, omtrent i to dager. Du kan generelt tenke at du får koblet til din e-post en gang om dagen.

 

Alle med tri-band telefon skal være i stand til å bruke den i USA. Om du ringer fra din telefon til et amerikansk nummer, så betaler du kun lokaltakst. Om du ringer utenfor USA, så kan det bli dyrt.

 

Selv om det er mulig å ringe utenfor USA fra hotell telefonen, så kan du ringe hjem og be dem om å ringe deg på ditt hotellrom. Husk å ta med telefonlader! Om du trenger å kjøpe en, så selges det vanligvis ladere på flyplasser og i elektronikkbutikker.

 

Nødtelefonnummer

Ring 911 til politiet, ambulansen og brannvesenet.

Ha alltid med deg nummeret til ditt forsikringsselskap.

 

Om du mister ditt kredittkort

VISA: Ring (800) 336 8472
American Express: Ring (800) 528 4800
Mastercard: Ring (800) 826 2181
Mistet reisesjekker: Thomas Cook Assistance – Call (800) 223 7373

 

Om du mister passet

Et pass som mistes, må meldes til politiet umiddelbart i USA. Deretter må du melde fra til ditt lands ambassade eller konsulat, så de kan utstede et nødpass. Det koster som regel penger å få utstedt et nødpass. Et nødpass kan kun utstedes til personer som kan bekrefte sitt borgerskap i sitt land.

Daglig avgang – opp og stå!

Gruppen blir enig om hvilket klokkeslett man skal kjøre neste da. Dette får du opplyst før man går til sengs for kvelden. Om det er 08:30, så vær ferdig til å kjøre klokken 08:30. Da skal du være ferdig med frokost, vært på toalettet, så det ikke blir nødvendig med unødvendige stopp underveis.

 

Frokost på hoteller

De fleste hoteller i USA tilbyr enkel frokost, som kaffe, juice, donuts, corn flakes, melk osv. Noen hoteller tilbyr større frokost, som egg, bacon, varmretter, brød, osv.

 

Om du trenger en kraftig frokost for å starte dagen, så kan du kjøpe mat i lokale butikker og oppbevare dette på ditt hotellrom. De fleste spiser en lett frokost før vi kjører, for det blir som regel en større lunsj 2-3 timer senere.

 

Møtedeltakelse

Hver kveld før du får utdelt nøklene til rommet, så samles vi til et møte for å oppsummere dagen, dele informasjon om hendelser på kvelden og planlegge oppmøtetid for neste dag. Om du ikke er i stand til komme på møtet, så gi beskjed til guiden.

 

Det er viktig å snakke med guiden for å få viktige opplysninger eller oppdateringer før neste dags kjøring. Noen guider vil ha med en bok til å notere beskjeder i, som de oppbevarer hos resepsjonen på hotellet. Da kan deltakerne se på opplysninger før de legger seg for kvelden.

 

Ha med på sykkelen

Du bør ha følgende i sideveskene på motorsykkelen:

– Et par vannflasker

– Regntøy (Selv om vi sjelden får bruk for det, så er det bra å slippe å lete gjennom alt).

– Lommebok (kontanter til å kjøpe iskrem, kald drikke på bensinstasjoner)

– Dagsplanen og adresser til hotellene og guidens kontaktinformasjon.

– Fulladet telefon.

– Solkrem, solbriller, servietter til å tørke kjørebriller, og hva du trenger for dagen. Om du har et par nøytrale eller gule kjørebriller, så ta med disse også.

– Førstehjelpspakke, hodepinetabletter, osv.

 

Skriv ut programmet som du mottar på mail før turen begynner. På den måten har du kontaktinformasjon til hoteller, adresser og kontaktinformasjon til guiden. Dagsplanen og aktiviteter er kun ment som forslag fra vår side. Om du ønsker å bruke kvelden eller å kjøre på egen hånd på dagtid, så er dere fri til å gjøre det. Vi ønsker at du skal ha en så god tur som mulig.

 

Solkrem

Solen er sterk, så vi anbefaler minst solkrem med styrke 25 SPF til enhver tid.

 

Klimaet

I juli og august kan temperaturen bli 46 grader i ørkenområdene. Om du er følsom for slike temperaturer, så anbefaler vi at du kjører i mai, juni eller september. Turene gjennom ørkenen er bare et par dager under turen. Vi anbefaler at du stopper hver time for å ta en pause i skyggen, drikk noe, eller kjøl deg ned inne på en luftkondisjonert bensinstasjon.

 

Vi har alltid med en kjøleboks med masse drikke på turene. Du bør ha minst to flasker med kald drikke på sykkelen. Under kjøring er det 15 til 20 grader kaldere på grunn av vind faktoren, så varmen skulle generelt sett ikke være et problem.

 

Noen foretrekker mai som reiseperiode, siden været er stabilt godt og ikke for varmt. Andre foretrekker september, som kan ha litt større variasjon i værforholdene.

 

Shopping

Da vi har begrenset med plass i lederbilen som oppbevarer all bagasjen, så ber vi deltakerne om å begrense kjøpstrangen under den første delen av reisen. Når vi har levert syklene, enten i Los Angeles eller i Chicago, så vil du ha to eller tre dager til å utforske byen og til å shoppe så mye du orker.

 

Våre guider kan foreslå gode shoppingsteder eller outlet-butikker som har merkeklær til overkommelige priser.

 

Våre guider

Vi har to guider i hver lederbil (en hovedguide og muligens en under opplæring). VI har med GPS og kart, om du ønsker å studere ruten. Lederbilen kjører som regel først, bortsett fra noen områder, hvor den kan kjøre som siste kjøretøy.

 

Vennligst behandle våre guider på en god måte. De gjør en god jobb, utgjør en viktig del av vårt firma og gjør sitt beste for at du skal få en best og sikrest mulig opplevelse. Flesteparten av guidene har vært deltakere på Route 66 USA og vet hvordan de skal ta vare på en gruppe og spre positiv energi!

Ønsker du å bestille en tur,
eller bare vil bli kontaktet?

Fyll i dette skjemaet

Vi kommer tilbake til deg innen 24 timer

Har du andre spørsmål?

Ring oss eller send en mail

Få et godt tilbud!

Gjelder bedrifter og privatpersoner.

Skriv din mail så kontakter vi deg med et godt tilbud.